Dobry start, to wsparcie w wysokości 300 zł na wyprawkę szkolną dla każdego uczącego się dziecka, przysługujące raz w roku na dziecko, które uczy się w szkole:
- do ukończenia przez nie 20 lat,
- w przypadku ucznia z niepełnosprawnością, do ukończenia przez nie 24 lat.
Świadczenie jest należne także w przypadku ukończenia odpowiednio 20-go lub 24-go roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy ten graniczny wiek.
Świadczenie nie przysługuje:
- jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostały umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie, a także
- na dziecko z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego.
Wniosek o świadczenie dobry start można składać drogą elektroniczną, za pośrednictwem:
- aplikacji mobilnej mZUS,
- Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
- portalu Emp@tia,
- bankowości elektronicznej.
Zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ również będą przekazywane w formie elektronicznej. Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS, także w przypadku, gdy wniosek zostanie złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (tj. wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia lub decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
We wniosku (oprócz innych danych) należy także podać:
- numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie,
- adres e-mail,
- numer telefonu.