KSIĄŻKA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW W PRAKTYCE
Książka przychodów i rozchodów w praktyce to szkolenie, które ma na celu nauczyć uczestników samodzielnego prowadzenia rozliczeń podatkowych opartych na KPIR. W trakcie szkolenia omówione zostaną wszystkie niezbędne zagadnienia począwszy od założenia podatkowej księgi a skończywszy na zamknięciu roku rozliczeniowego. Uczestnicy otrzymają pakiet praktycznej wiedzy oraz nabędą umiejętności dotyczące nie tylko tzw. technicznych aspektów prowadzenia księgi (czyli np. jak dokonywać czy korygować zapisy oraz w jakich kolumnach je ujmować) ale przede wszystkim poznają szereg niezbędnych zagadnień dotyczących prawidłowego księgowania przychodów i kosztów podatkowych, wyliczania zaliczek na podatek dochodowy czy zasad dokonywania amortyzacji środków trwałych
Budujemy nasze programy szkoleniowe, tak by przełożyły się na efekty biznesowe u naszych Klientów, zapewniając równocześnie komfortowe warunki organizacyjne (grupy do 20 osób).
W ramach szkolenia, pod okiem doświadczonego wykładowcy - praktyka:
- poznasz praktyczne zasady prowadzenia KPIR,
- dowiesz się, jak prowadzić księgę zgodnie z przepisami,
- dowiesz się , jakie są metody prowadzenia KPIR
- nauczysz się rozpoznawać i właściwie ujmować przychody podatkowe,
- dowiesz się co może, a co nie może być kosztem podatkowym,
- opanujesz zasady rozliczenia wydatków związanych z samochodami firmowymi,
- poznasz sposoby księgowania składek ZUS i wynagrodzeń,
- nabędziesz umiejętność amortyzowania środków trwałych 3 metodami
- poznasz zasady optymalizacji podatkowej
- nauczysz się wyliczać zaliczki na podatek dochodowy
- dowiesz jak prawidłowo sporządzać i ujmować w KPIR spis z natury
- nauczysz się zakańczać rok podatkowy w KPIR
Szkolenie jest częścią kursu KSIĘGOWOŚĆ UPROSZCZONA - Z ROZLICZANIEM ZUS I PŁAC >>
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą kursu.
Adresaci szkolenia:
- przedsiębiorcy chcący samodzielnie prowadzić swoje rozliczenia podatkowe,
- osoby chcące założyć biuro rachunkowe,
- pracownicy biur rachunkowych mający samodzielnie prowadzić KPIR,
- księgowi pracujący dotychczas na księgach handlowych,
- osoby zajmujące się doradztwem finansowo-biznesowym,
- nauczyciele przedsiębiorczości,
- osoby chcące założyć własny biznes
- księgowi chcący usystematyzować swoją wiedzę
- osoby chcące rozpocząć pracę w księgowości
- Certyfikat Fundacji Rozwoju Rachunkowości w Polsce.
1. Zasady prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów
- metoda memoriałowa i kasowa (uproszczona) prowadzenia KPIR
-przychody podstawowe i pozostałe w KPIR
-ewidencjonowanie zakupu towarów i materiałów oraz kosztów ubocznych
-ewidencjonowanie wynagrodzeń
- ujmowanie pozostałych kosztów działalności w KPIR
-obowiązek prowadzenia ewidencji środków trwałych
-zasady sporządzania spisu z natury
-rozpoczęcie i zakończenie roku w KPIR
-wpływ VAT na dokonywanie zapisów w KPIR
2. Dokumenty księgowe będące podstawą dokonywania zapisów w KPIR
-faktury, faktury VAT RR, rachunki
-dokumenty księgowe
-dokumenty wewnętrzne
-zbiorcze zestawienia dokumentów
-raporty fiskalne
-faktura wystawiona do paragonu
3. Przychody i koszty podatkowe w KPIR
-data powstania przychodu
- przeliczanie przychodów wyrażonych w walucie obcej
-przychody z nieodpłatnych świadczeń
-definicja kosztów podatkowych
-data ujęcia kosztów w KPIR
- przeliczanie kosztów wyrażonych w walucie obcej
-różnice kursowe dodatnie i ujemne
-amortyzacja jako szczególny rodzaj kosztu
- ustalanie wartości początkowej środka trwałego
- rodzaje amortyzacji
- ujęcie wynagrodzeń i składek ZUS w KPIR
- samochód w firmie – rozliczenia podatkowe
-katalog NKUP
4. Rozliczanie strat podatkowych w KPIR
-zasady rozliczania strat
-rozliczanie strat na etapie wyliczania zaliczek podatkowych
-rozliczanie strat w zeznaniu rocznym
5. Zasady obliczania podatku
- formy opłacania zaliczek na podatek: miesięczna, kwartalna, uproszczona
-zgłoszenie wyboru formy odprowadzania zaliczek
-obliczanie wysokości zaliczek na podatek
6. Zamknięcie roku podatkowego w KPIR
-wyliczenie podatku za rok podatkowy
-wpływ różnic remanentowych na wysokość podatku
-sporządzenie zeznania podatkowego
Terminarz
12.06.2024 - 19.06.2024, Online, tryb wieczorowy
Opiekun: Aleksandra Szczepańska
KSIĄŻKA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW W PRAKTYCEProwadzący: Wioleta Mieszczanin
Prowadzący: Wioleta Mieszczanin
Prowadzący: Wioleta Mieszczanin
Prowadzący: Wioleta Mieszczanin
10.09.2024 - 11.09.2024, Warszawa, tryb dzienny
Opiekun: Monika Połosak
KSIĄŻKA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW W PRAKTYCEProwadzący: Barbara Dąbrowska
Prowadzący: Barbara Dąbrowska
14.09.2024 - 15.09.2024, Online, tryb weekendowy
Opiekun: Aleksandra Szczepańska
KSIĄŻKA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW W PRAKTYCEProwadzący: Wioleta Mieszczanin
Prowadzący: Wioleta Mieszczanin
05.10.2024 - 06.10.2024, Katowice, tryb weekendowy
Opiekun: Aleksandra Szczepańska
KSIĄŻKA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW W PRAKTYCEProwadzący: Wioleta Mieszczanin
Prowadzący: Wioleta Mieszczanin
14.10.2024 - 15.10.2024, Online, tryb dzienny
Opiekun: Aleksandra Szczepańska
KSIĄŻKA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW W PRAKTYCEProwadzący: Aldona Namiestnik-Hok
Prowadzący: Aldona Namiestnik-Hok
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut)Aldona Namiestnik-Hok
księgowość, podatki
Absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów w Wyższej Szkoła Zarządzania The Polish Open University (obecnie Akademia Finansów i biznesu Vistula) z zakresu Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw. Doradca podatkowy nr wpisu 14070, posiada również certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów. Doświadczony praktyk z wieloletnim stażem w księgowości i podatkach. Doświadczenie zawodowe z obszaru księgowości zdobywała w dużych międzynarodowych grupach kapitałowych z branży handlowej, usługowej i produkcyjnej. Obecnie współpracuje jako Wykładowca z zakresu rachunkowości i podatków m.in. w Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości czy w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce Oddział Warszawa. Obecnie prowadzi własną kancelarię jako doradca podatkowy.
Zobacz inne szkolenia prowadzone przez Aldona Namiestnik-Hok
Wioleta Mieszczanin
finanse i rachunkowość
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach na kierunku finanse i rachunkowość. Doświadczona trenerka z uprawnieniami pedagogicznymi i konsultantka w zakresie szkoleń z obszaru: kadr i płac, rozliczeń z ZUS, księgowości oraz z obsługi systemów finansowo-księgowych. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe z wyżej wymienionych obszarów zarówno w sektorze prywatnym jak i państwowym. Egzamina-torka w kwalifikacjach zawodowych EKA.04 oraz EKA.05.
Barbara Dąbrowska
Absolwentka studiów MBA Uniwersytetu Warszawskiego akredytowanych przez Bloomsburg University of Pennsylvania i Bergische Universität Wuppertal. Ukończyła również studia podyplomowe Akademię Spółek (poprzednia nazwa Akademia Europejskiego i Polskiego Prawa Spółek) w Szkole Głównej Handlowej oraz Menadżerskie studia podyplomowe dla Kadry Nowoczesnej Gospodarki – Zarządzanie Kompetencjami na Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Studia magisterskie ukończyła na kierunku finansów i bankowości - ścieżka rachunkowość w Szkole Głównej Handlowej. Posiada licencję Ministerstwa Finansów oraz certyfikat Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, kontynuuje zdobywanie uprawnień z zakresu ACCA. Wiedza i doświadczenie to ponad 20 letnia praktyka zawodowa na stanowiskach zarządczych wyższego szczebla związanych z finansami, księgowością, płacami, zarządzaniem zasobami ludzkim, compliance w firmach audytorskich z wielkiej czwórki, produkcyjnych, budowlanych wykonujących projekty w formule zaprojektuj i zbuduj, handlowych i usługowych. Autorka wielu publikacji w formie artykułów branżowych i książek, w tym „Egzamin na doradcę podatkowego Testy i Kazusy” luty 2016 r., „Compliance wielopłaszczyznowa analiza przedsiębiorstwa z użyciem Excela na bazie sprawozdań finansowych z zastosowaniem procedur i zasad compliance i due diligence” - Wiedza i Praktyka, „Rozstanie bez utraty dobrego wizerunku” – INFOR i wiele innych. Przekazująca swoją wiedzę podczas webinariów i szkoleń o charakterze zamkniętych jak również organizowanych w formie otwartej.
- udział w szkoleniu
- certyfikat
- materiały w formie elektronicznej dostarczane mailowo
- dostęp do platformy on-line w dniu szkolenia
Realizacja szkoleń online krok po kroku:
- Po zaksięgowaniu wpłaty otrzymają Państwo na maila link z dostępem do wydarzenia na dedykowanej platformie
- W dniu szkolenia należy zalogować się do platformy. Szkolenie rozpocznie się o wyznaczonej godzinie
- Podczas szkolenia widzicie Państwo ekran podzielony na trzy części w których widoczne są: prezentacja, trener oraz czat
To szkolenie nie ma jeszcze opinii. Uczestniczyłeś w tym szkoleniu? Prześlij nam swoją recenzję poprzez formularz.
Warto przeczytać
Ostatnio przeglądane
Dbamy o Twoją prywatność
Poprzez wykorzystanie ciasteczek oraz technologiom pokrewnym, jesteśmy w stanie dostosować prezentowane Ci treści. Zgoda na zapisywanie informacji w Twojej przeglądarce oraz ich używanie i przetwarzanie (włączając profilowanie oraz analizy rynkowe i statystyczne) umożliwia nam lepsze dopasowanie oferty do Twoich potrzeb i zainteresowań. Odpowiedzialność za zarządzanie Twoimi danymi ponosi Centrum Szkoleniowe FRR wraz z wybranymi partnerami, z którymi nawiązaliśmy współpracę.
Dane są przetwarzane w celu udoskonalenia użytkowania naszych serwisów, generowania danych statystycznych oraz poprawy ogólnej funkcjonalności naszej strony. Klikając przycisk "Zgadzam się", wyrażasz zgodę na marketingowe i statystyczne wykorzystanie plików cookies przez platformę FRR oraz partnerów.
Pamiętaj, że zgoda jest całkowicie dobrowolna. Swój wybór możesz zmodyfikować na stronie Polityki prywatności.
Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.
Wybór zgód
- Meta - Polityka prywatności
- Google Products - Polityka prywatności
- Sales Manago - Polityka prywatności
- Smartsupp products - Polityka prywatności